A HOLNAP ALAPJAI
Ha nem értettél valamit a tananyagban, onnan kezdve haszontalanul pocsékolod az időt. Az elme különös tulajdonsága, hogy az egyszeri hallást követően tovább foglalkozik a szó jelentésének kutatásával, emiatt hiába olvasol tovább, ha a zavart magad okoztad.
Többszáz éves tapasztalat, hogy a szókincs birtoklása segíti, az ismeretlen szavak miatti tétovázás akadályozza, hogy tudás váljon.az ismeretből.
Mi a teendő a szókincs fejlesztésével kapcsolatban?
Amiben a tudás akadályozhat!
A képzett szakemberek járatosak az elmélet tekintetében, azonban a tudás átadása a klasszikus módon csak 10-15 % - ban eredményes, ami a XXI. században annyira kevés, hogy elfogadhatatlan.
Az interaktiv gyakorlatok vezetéséhez az elmélet és a gyakorlat kapcsolása mellett előnyös a moderáció szabályainak és gyakorlatának alkalmazása.
Azt várjuk a gyakorlatvezetőtől, hogy akkor adjon tanácsot, ha a résztvevők kérik, vagy tévedésben vannak. Az a professzor aki kéretlenül osztogatja a tanácsait, beleesik Pareto csapdájába. Erőfeszítéseinek 80 %-a csak 10-20 % eredményt hoz létre, pedig modernebb eljárással a 60 - 80 % eredményesség is elérhető.
Összesen 360 módszer szolgálja a tanulást és a képzést, aki ezeket nem ismeri, annak a teljesítménye nem lehet megfelelő.
A szemlélet megváltoztatása segíti az eredményesség növelését, az előadásos módszerekhez ragaszkodás fékezi a tudás áramlását.
Különösen a következő csoportok részére tudunk marsall botot biztosítani.
Ezek a csoportok:
_________________________________________________
ESÉLY VAGY VESZÉLY?
Az ötven év felettiek esélye, hogy nyugdíjazásukig megtarthatják az állásukat, a munkaadó érdeklődik a tapasztalataik iránt, a javaslataikat meghallgatja, a bérüket emeli.
A veszély a veszteség lehetősége, a munkahely megszűnése, az újítások iránti munkaadói érdeklődés hiánya, a bérek befagyasztása.
Mikor a veszélynek konkrét tárgya is van, az már több mint veszély, az kockázat.
________________________________________________