SZINERGIKON KULCSAI

A GONDOLKODVA GAZDAGODÓK WEBOLDALA, AHOL ÖRÖM VÁLLALNI A FELADVÁNYOK EREDMÉNYEIT!

A VÁLTOZÁS MINŐSÉGE VAGY A MINŐSÉG VÁLTOZÁSA?

A változások elfogadása látszólag külső feltételekhez kötött, pedig elsősorban a belső forrásaidra számíthatsz. A hatás eredménye és az eredmény reményének valóságossá válása több tényezőtől függ. Amiben biztos lehetsz az, hogy a külső és a belső hatások mint együtthatások a változásokhoz tartoznak. A változáskezelés minősége attól függ, hogy az áldozat, az irányító vagy az együttműködő szerepét választod. Ezen kívül függ a hozzáállásodtól, a felismeréstől, megértéstől, a szakértelem és az együttműködés minőségétől, az elutasítás és az egyetértés kezelésétől, a céloktól, az illeszkedéstől, érdekeltségtől, a szükséglet hierarchiában elfoglalt helytől, az igényektől és az igényességtől, bár nem elsősorban, de a fizetőképességtől is. 

Aki ezek közül nem tud választani, az vagy a passzivitást vagy az aktiv ellenállást választja, ami előbb utóbb az áldozati szerephez vezet.


 AZ INFORMÁCIÓK MINŐSÉGE - MI INFORMÁL A MINŐSÉGRŐL?

 

A választás lehetősége formálisan létezik, de minden amit teszünk a körülmények függvénye lehet, ha tőlünk függetlenül történik!

Ha nem vagy képes megérteni a felelősséged abban, hogy mit követelsz, ne csodálkozz ha a fejed felett dönt valaki rólad. Abból válassz amit ismersz, különben úgy járhatsz mint a vak úszóbajnok, aki az üres medencébe ugrott. Aki döntést hoz nem csak az eredményért, hanem az odáig vezető úton történtekért is felel!

A választás alapfeltétele, hogy mielőtt a célt minősítenénk, elvárásainkat is megfogalmazzuk.

Ami értékes az számonkérhető. A célokért és a célok elfogadásáért a felelősséget közösen viseljük társainkkal. Az ígéret értéke attól függ mennyi valósul meg belőle és mennyire vagyunk elégedettek.

A termék és szolgáltatás értékét részben a használatra alkalmas időtartammal leginkább azonban a felhasználó elégedettségével mérjük.

A kockázatok ellen a veszély és tárgya viszonyát ismerve  védekezhetünk.

Ismerethiány esetén véletlenül megfelelhetünk az elvárásoknak azonban az eredméyeink eben az esetben nem páratlanok, inkább váratlanok lehetnek. A gyakorlatban mindezek következtében beszélhetünk a nyereség és a veszteség kockázatáról.

Felületesen nézve a megbizhatónak látszó, valójában felkészületlen vezetők sem rövid sem hosszú távon nem ismerik a munkafolyamatokat, tévedéseikkel előbb utóbb kárt okoznak.

A minőség változásairól beszélve - ha visszatekintünk akár háromezer évre - megállapíthatjuk, hogy sem a minőség sem a változás nem marad változatlan - jobban tesszük, ha elfogadjuk, hogy a változás örök.

A termelési, szolgáltatási vagy politikai rendszerek változásaira tekintve látható a fejlődési spirál működése. A minőségi ugrások ritkábbak, a fejlődés folyamatosága általánosabb. A megszüntetve megőrzés elve évezredek óta működik.

A minőség háromezer évvel ezelőtt is fontos volt de a minőségre vonatkozó szemléletünk menet közben finomodott, tökéletesedett és ez a folyamat még nem fejeződött be. A XX. században a munka értékét a ráfordított idővel mérték, ma már tudjuk, hogy a létrehozott érték az idővel mérve félrevezető, hamis, hitelesebb ha az értéket a termék funkcióival, a vevő és felhasználó elégedettságável mérjük.

A rendszerek változásait előszeretettel kötjük évszámokhoz, azonban pontosabb ha az évszámokat inkább a folyamat kezdetének vagy végének jelölésére használjuk. (Pl.: a minőségszabványok megjelenése előtt már 1947-ben megjelent az értékelemzés, aminek a fejlődése még mindig tart.

A marketing és minőségügy része az értékelemzés, értékmenedzsment, érték irányítás - javítás, - ellenőrzés, fejlesztés. Nyakig benne vagyunk a minőségfejlesztésben és várhatóan ez a folyamat is tovább tart.

A számítástechnika színre lépésével a nyolcvanas évektől egyre gyorsuló iramban fejlődött az információk kezelése. A hatalom birtokosai nem gyakorolhatják uralmukat az információáranlás irányítása nélkül. Ma az üzleti titok hamarabb lelepleződik mint ahogy azt szeretnék akik hasznot húznak belőle. A titokvédelem, titokkezelés és az info-technika kapcsolatában gyorsuló tempóban nő a veszélyeztetettek köre, emiatt ezzel a problémával a minőségügynek is foglalkoznia kell.

A legnagyobb akadály a XX. századi fejlődésben az ismerethiány volt, ma ez együtt jelentkezik a másik, még nagyobb veszéllyel, az ismeretek bősége miatt mutatkozó kockázattal. Az információk kezeléséhez info-szakismeretek kellenek, amivel a jelenlegi felhasználók a szükségletekhez képest még alig értenek. Ez az állapot veszteségek forrása. Valóságos csoda, hogy az alvilág még nem fedezte fel teljesen ezt az aranylelőhelynél gazdagabb forrást.

Azt is észre fogják venni az utódaink, hogy "Őseik" miben és mennyit tévedtek. Például közel a napja, hogy nyílvánosságra kerülön mennyire hamis az a tekintélytisztelet ami a ranghoz és nem a tudáshoz kapcsolódik.

Az igazán fontos értékeink: a megfelelő minőség, a mögötte lévő munka értéke és a bennünk élő aktiv szeretet.

Minden ami bonyolultnak látszik, megtévesztő és hazug lehet, amíg a maga valóságában fel nem ismerjük és ki nem javítjuk. (Még jobb lenne ha megelőznénk hibáinkat). Tartalma szerint a céltkövető folyamat is félrevezethet, esetleg tévedésen alapul, kárt okozva akadályoz bennünket. Ami ésszerű és a javunkra van az a rend a maga egyszerűségével és igazságtartalmával.

__________________________________________

 A LEGFONTOSABB MINŐSÉGCÉL A VEVŐK ÉS FELHASZNÁLÓK ELÉGEDETTSÉGE!


Maslow felismerte, hogy az embereknek azonos szükségletei vannak - akkor is ha tudjuk, nem minden szükségletünket vagyunk képesek kielégíteni.

A változások iránti vágyat a hiány és a hiányérzet okzza, melyek motiválnak bennünket és a megfelelő döntésekre ösztönöznek - ezek néha tévedésekhez vezetnek. Gondoljunk a háborúkra, a győzelmek árára és a veszteségekre.

Mennyi érték pusztult el a bűnös döntések következtében. Látszólag az egyik fél győzött, valójában mindenki aki harcolt vesztett és a tényeket ismerve nem lettünk okosabbak vagy jobbak. Akik eladták a fegyvereket és a hadi anyagokat, eszközöket, gazdagodtak. Vér és könnyek árán szerzett vagyonok gazdái a mai napig növelik a befolyásukat és ezt leginkább a passzivitással és a hibás gondolkodással segíti a többség.  A kisebbség erőfeszítéseinek 10 %-a elég ahhoz, hogy a termel és eredményének a 90 %-a a számlájukra vándoroljon. Kérdés, hogy az információk korában hajlandók vagyunk-e abbahagyni a kapkodó gondolkodást ami meggondolatlan cselekedetekhez vezet?

Ahogy a kapkodó lélegzés is káros a szervezet számára, a gondolkodásunk is félrevezet bennünket. Megalkudni, tűrni, szenvedni az egyik oldalon, üzletileg hasznot húzni a pusztulásból a másikon ez az emberiség legnagyobb tévedése a világon.

Az embertelenség nagyon is emberi és van még néhány dolog amit nem az állatvilágtól tanultunk! Mindezek arra ösztönöznek, hogy ne elégedjünk meg a dolgaink tüneti kezelésével, mert amit látunk még nem biztos, hogy értjük, amit felismertünk és megértettünk talán nem az amire szükség van.

A minőségügyet nem azért alkotta meg az ember, hogy dokumentálható legyen a tevékenység, hanem azért, hogy megfogalmazzuk a szükségleteket, az igényeket és értelemszerűen alkossuk meg a gyártási és szolgáltatási folyamatokat.

A célok, feladatok és elvárások megfogalmazása nélkül az ellenőrzés csak a fűrészpor fúrészelése. Az elégedettség elérése az a legfontosabb motíváló tényező, amit csak a szeretet múlhat felül.

A megvalósítás és a megvalósulás összetartoznak. Folyamatrészek, melyekhez tudnunk kell, hogy együtt többet tudunk mint egyedül. Ma még ennek az egyszerű ténynek a felismeréséhez is falkavezérek kellenek.

Amint megtanulunk külön külön és együtt is gondolkodni, létrejöhet a munkafolyamatok és a gondolkodás összefüggő és működő rendszere. Ez alig több mint egy lépésre van a minőségügyi rendszerektől. Technikailag már adott a mechanika, töredezetten az elméletek, már csak az érték felismerése és megértése maradt hátra, aminek a lényege az egymás és a munka iránti szeretet, az együttműködés, ami szolgálja az embert és környezetét. 

Beszéljük meg mit akarunk tenni a magunk és különösen a gyermekeink jövőjéért. Te se legyél közömbös!

_________________________________________

http://www.nah.gov.hu

Ha a link kattintásra nem nyílik meg, írd be a keresőbe ahol megnyílik!

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 3
Heti: 2
Havi: 378
Össz.: 41 742

Látogatottság növelés
Oldal: A VÁLTOZÁS MINŐSÉGE
SZINERGIKON KULCSAI - © 2008 - 2024 - szinergikon.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »